Met een eigen laadpaal kies je bewust voor de laagste laadkosten, Toch wil je naast dit financiële voordeel ook altijd zorgeloos jouw elektrische auto kunnen opladen. De kans op problemen is klein, maar mocht er toch iets zijn, wat dan?
Garanties bieden bescherming tegen mogelijke defecten en problemen na de aankoop. Maar welke garanties zijn er nu eigenlijk? Bij wie moet je aankloppen? En hoe maak jij een goede keuze bij de aanschaf van jouw laadpaal?
Op deze pagina leggen we je uit:
Jij gaat een overeenkomst aan met de verkoper van jouw laadpaal en niet met de fabrikant. Dit betekent dat de partij bij wie je gekocht hebt, verantwoordelijk is voor een passende oplossing bij problemen. Iets waar veel mensen niet bij stil staan.
Kijk bij de keuze voor jouw laadpaal dus verder dan alleen de fabrieksgarantie, Een betrouwbare installateur biedt ook na de verkoop goede service. Dus mooi, die uitgebreide productgarantie vanuit de fabrikant, maar het is misschien nog wel belangrijker om te kijken naar:
Je wilt zekerheid over de werking van jouw laadpaal en altijd controle over alle functies via de app. Zo ben je verzekerd van een volle accu tegen de laagste laadkosten. Uiteraard wil je deze zekerheid ook op de lange termijn. Het stopt daarom niet bij de productgarantie en installatiegarantie van jouw laadpaal. Kijk naar garanties die je echt ontzorgen.
De fabrikant geeft garantie op de correcte werking van jouw laadpaal. Voor een laadpaal is een garantietermijn van 2 jaar gebruikelijk. Let wel op. Deze garantie dekt vaak een vervangend product of reparatie, maar niet de kosten van de monteur. Deze monteurskosten worden wel gedekt door een servicegarantie.
Dit is een alomvattende garantie, zowel op de componenten van het systeem (laadpaal, laadpistool, montagemateriaal, etc.) als op de installatie zelf. Deze garantie biedt ultieme zekerheid bij defecten of problemen met elk onderdeel van jouw laadpaalinstallatie gedurende een bepaalde periode.
Is er iets met jouw laadpaal aan de hand? Dan wil je zonder gedoe een afspraak met een servicemonteur. Je wilt geen onverwachte onderzoekskosten, montagekosten, voorrijkosten of welke kosten dan ook. Dit wordt voorkomen met een servicegarantie voor jouw laadpaal. Het geeft aan dat een installateur verantwoordelijkheid neemt voor zijn werkzaamheden en gaat staan voor de geleverde kwaliteit. Je ziet dit ook terug in een goede bereikbaarheid van de klantenservice, duidelijke communicatie en beschikbaarheid van servicemonteurs.
Hoe slimmer jouw laadpaal, hoe beter hij is uitgerust met monitorings- en connectiviteitfuncties. Met behulp van WiFi of 4G worden gegevens verzonden of jouw laadpaal aangestuurd. Niet alleen het starten en stoppen van jouw laadpaal, maar ook slim laden functies als Dynamic Load Balancing vallen hieronder. De veiligheid en stabiliteit van deze verbinding zijn essentieel. Met de connectiviteitsgarantie garandeert de installateur een betrouwbare aansturing van jouw laadpaal, maar deze garantie dekt ook de verbinding met eventuele andere apparaten, waardoor je vol vertrouwen vooruit kunt.
Ontstaan er problemen vanwege een foutieve installatie? Dan worden reparaties of vervangingen gedekt door de installatiegarantie van jouw laadpaal. Twee jaar installatiegarantie op een laadpaal is gangbaar.
Garanties moet je zekerheid geven voor de toekomst. Geen abonnementskosten, geen kleine lettertjes en geen onmogelijke voorwaarden. Zorgeloos genieten van jouw laadpaal op zo’n manier dat jij klaar bent voor de toekomst. Dat is de visie van Zonneplan.
Hoe doen we dat?
In eigen beheer producten ontwikkelen met de focus op levensduur en veiligheid (van jouw privacy). Service zoals we hem zelf zouden willen: persoonlijk, altijd bereikbaar en duidelijke communicatie. Connectie gegarandeerd met naadloze samenwerking met Zonneplan Energie en de Zonneplan zonnepanelen. Veilig en stabiel via 4G en niet afhankelijk van jouw eigen WiFi. Geen extra kosten tijdens jouw garantieperiode, dus geen voorrijkosten, geen onderzoekskosten en geen montagekosten.
Bij Zonneplan krijg je een all-inclusive prijs voor je laadpaal, zonder extra kosten. Geen voorrijkosten, geen onderzoekskosten, geen montagekosten en dus geen onaangename verrassingen voor jou. En het mooiste? Geen abonnement nodig. Ook niet voor alle extra services zoals Dynamic Load Balancing en garanties die we bieden bovenop de productgaranties van jouw laadpaal.
Je wilt direct en zonder moeite jouw laadpaal kunnen aansturen. De verbinding met jouw laadpaal moet dus altijd veilig en stabiel zijn, maar denk ook aan de verbinding met andere producten. Wat als je wilt laden op jouw eigen zonne-energie, met dynamische energietarieven of misschien zelfs een thuisbatterij wilt installeren? Jouw laadpaal wordt hiermee onderdeel van jouw eigen energiemanagementsysteem. Is jouw laadpaal klaar voor de connectie met deze producten?
Zonneplan staat voor:
Zorgeloos genieten van je eigen laadpaal, zowel nu als in de toekomst. Bij Zonneplan begrijpen we hoe belangrijk het is om op jouw laadpaal te kunnen rekenen. Zo kun je zorgeloos elektrisch rijden. Daarom bieden wij een uitgebreide systeemgarantie aan. Deze garantie dekt 3 jaar de volledige werking van jouw laadpaalinstallatie.
Onze klantenservice is altijd bereikbaar voor jou. Zes dagen per week en zelfs buiten kantooruren. Een serviceaanvraag is dus simpel geregeld. We zijn digitaal georganiseerd: onze producten worden gescand en geregistreerd, dus je garanties zijn altijd perfect verzorgd. En het beste van alles? Geen extra kosten voor twee jaar.
Garantie klinkt simpel, maar het belangrijk om je vooraf goed te laten informeren. Controleer niet alleen de (fabrieks)garanties die in de laadpaal offerte genoemd worden, maar kijk naar hoe garanties je echt kunnen ontzorgen.
De kosten van een vervangend onderdeel zijn vaak gedekt door de fabrieksgarantie, maar dit geldt niet voor de verzend- en arbeidskosten en juist deze vormen 75% van reparatiekosten. Een all-in garantie, zoals die van Zonneplan, voorkomt nare verrassingen.
Leveranciers van laadpalen komen en gaan. Wil je garanties kunnen claimen dan is het belangrijk dat je leverancier betrouwbaar en financieel stabiel is. Alleen zo kun je in de toekomst van de garanties profiteren. Garanties zijn zo sterk als de laadpaalleverancier zelf.
De leverancier is verantwoordelijk voor de garanties, niet de fabrikant. Onderzoek daarom de servicebereidheid van jouw leverancier. Denk aan bereikbaarheid, maar ook aan beschikbare monteurs. Bij het wegvallen van de leverancier kun je aankloppen bij de fabrikant, maar zelf garantie claimen kan een uitdaging zijn.
Wees alert op restricties in de kleine lettertjes van de garantiebepaling van jouw laadpaal. Jouw laadpaal heeft eigenlijk geen onderhoud nodig, maar toch kan er voor het claimen van garanties gevraagd worden om bewijs van regelmatig onderhoud. Ook is het vaak zo dat garanties alleen voor de eerste koper gelden en niet overdraagbaar zijn.
In hoeverre is een eigen laadpaal een absolute voorwaarde om elektrisch te gaan rijden? Wij deden onderzoek!
Hoe groot is de invloed van een eigen oprit bij de keuze voor elektrisch rijden? Je leest het hier!
Een dynamisch energiecontract is bij uitstek geschikt voor EV-rijders. In dit artikel lees je hoeveel je dit jaar kunt besparen met een elektrische auto in combinatie met Zonneplan Energie!
In hoeverre is het nog nodig dat iedereen een eigen auto heeft? Wij vroegen het aan een panel van 2000 Nederlanders! Lees hier de resultaten.
Wij zochten uit hoeveel Nederlanders al eens elektrisch hebben gereden. Lees alle resultaten in dit artikel!
Op vakantie met een elektrische auto? Wij zochten uit welke landen er op dit moment het best voor staan!
Bidirectioneel laden of vehicle-to-grid: kun je er gebruik van maken en wat levert het op? Wij zochten het uit!
De CO2-uitstoot van elektrisch rijden verschilt per seizoen. Zonneplan zocht uit wanneer je het best kunt laden in de winter, lente, zomer en herfst!
Een laadpaal aan huis is een flinke energieslurper! Gelukkig is er Dynamic Load Balancing: met deze functie raakt de hoofdaansluiting nooit overbelast én is je auto in de kortst mogelijke tijd weer opgeladen.
In welke regio’s rijden de meeste elektrische auto’s? Zonneplan zocht het uit! Ontdek hier hoe jouw regio het doet.
Je gaat een overeenkomst aan met de verkoper van jouw laadpaal en niet met de fabrikant. Dit betekent dat de partij bij wie je gekocht hebt, verantwoordelijk is voor een passende oplossing bij problemen. Dit is iets waar veel mensen niet bij stil staan.
Kijk bij de keuze voor jouw laadpaal verder dan alleen de fabrieksgarantie, Een betrouwbare installateur biedt ook na de verkoop goede service. Dus mooi, die uitgebreide productgarantie vanuit de fabrikant, maar het is misschien nog wel belangrijker om te kijken naar zaken als duidelijke en concrete servicevoorwaarden, goede bereikbaarheid en communicatie, de mogelijke kosten die in rekening worden gebracht, financiële gezondheid van de installateur en de beschikbaarheid van servicemonteurs.