Wil jij gaan voor zonne-energie, zonder direct eigen spaargeld hierin te investeren? Dan is de Zonneplan Duurzaamheidslening geschikt voor jou. Dit is een lening die wij, in samenwerking met kredietverstrekker Santander, kunnen aanbieden aan onze klanten.
De Zonneplan Duurzaamheidslening is een lening met een vaste rente en beschikt over de mogelijkheid om boetevrij af te lossen. Daarnaast hebben we de basis voor het aanvraagproces vereenvoudigd, door jou te vragen om drie documenten: je identiteitsbewijs, je bankafschrift en je loonstrook. In het begin van het aanvraagproces krijg je al een voorlopige beoordeling van je aanvraag, waardoor je sneller inzicht heb of de Zonneplan Duurzaamheidslening voor jou geschikt is. Afhankelijk van jouw situatie kan het zijn dat er nog aanvullende documenten nodig zijn om de aanvraag af te ronden.
Santander Consumer Finance Benelux is een instelling die verschillende financieringsmogelijkheden beschikbaar maakt voor consumenten. Het bedrijf is één van de grootste financiële instellingen ter wereld, maar blijft zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Dit blijkt uit hun betrokkenheid in verschillende duurzame energieprojecten en de belofte om als instelling 0% C02-uitstoot te produceren in 2050.
Wanneer jij aan de onderstaande punten voldoet, kom je in aanmerking voor de Zonneplan Duurzaamheidslening bij Santander:
Voor meer informatie kan jij terecht op de website van Santander.
De Duurzaamheidslening van Zonneplan is eenvoudig aan te vragen. Vaak weet je al binnen enkele dagen of de lening bij Santander voor jou een mogelijkheid is. In het onderstaande overzicht zie je hoe het aanvraagproces van de lening verloopt:
Heb je een positieve voorlopige beoordeling van Santander? Dan ga je verder:
Is de installatie van de zonnepanelen afgerond?
Heb jij aanvullende vragen? Bel de afdeling Partner Services van Santander: 030 – 63 88 042 of neemt contact op met jouw adviseur van Zonneplan.
Benieuwd naar andere leningen voor zonnepanelen?
Met deze specifieke lening kunnen allen producten worden gefinancierd die door Zonneplan worden aangeboden of geleverd. Een offerte of factuur van een derde partij kan dus niet in deze lening toegevoegd worden, ook niet achteraf.
Op het moment dat alles is afgehandeld en de zonnepanelen zijn geplaatst, ben jij officieel ook klant bij Santander. Je krijgt toegang tot een eigen ‘mijn rekening’- online omgeving. Hier zijn alle gegevens en overzichten van de rekening te zien.
Op het moment dat wij hebben geplaatst maken wij de factuur op en ontvangt Santander een bericht dat er kan worden uitbetaald. Zonneplan ontvangt dan het geld uit het bouwdepot en jij gaat aflossen aan Santander. Je krijgt het lening bedrag dus niet op je eigen rekening gestort.
Via de BKR-registratie worden de geregistreerde kredieten bekeken. Besparing van de zonnepanelen is hierin niet geregistreerd en daarom wordt de besparing van zonnepanelen niet meegenomen in de krediettoets.
Bovendien is deze besparing niet gegarandeerd. Wat als je bijvoorbeeld verhuist? De maandelijkse besparing is dan geen zekerheid.
Gelukkig worden bij verhuizing de zonnepanelen vaak meeverkocht met de woning. De extra inkomsten vanwege de woningmeerwaarde door de zonnepanelen wordt vaak gebruikt op het openstaande leenbedrag direct af te lossen.